הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו חשופים בכל רגע נתון למסרים שיווקיים; פרסומים ברדיו, בטלוויזיה, בשלטי החוצות וברשת האינטרנט ממנועי החיפוש ועד לרשתות החברתיות.
מן הצד האחד, האפיקים השיווקיים השונים בהחלט עושים את עבודתם נאמנה, אולם מן הצד השני, הרי שגם הקהלים שלנו אט אט ‘מסננים’ את החומר השיווקי הרב אליו הם נחשפים.
כאן נכנס האלמנט של מיתוג. למה עסקים רבים שמים עליו כל כך הרבה כסף? וכיצד מתנות שיווקיות יכולות להשיג את המטרה בתקציב מינימלי?
חשיבות המיתוג
כאשר אנחנו חולפים בסופר השכונתי על פניהם של מוצרים שונים, וודאי שהיחס שלנו אל פסטה למשל מטעם ברנד מוכר, יהיה סלחני וסבלני הרבה יותר מאשר היחס לחברה לא מוכרת.
דוגמה זו ממחישה את החשיבות שנעוצה במיתוג – הזיהוי המידי שלנו במוצר או שירות מסוימים יחד עם בית עסק מסוים.
המשמעות החשובה של מיתוג היא בכך שהיא איננה רק משפיעה על הלקוח מבחינת תפישת האיכות שלנו, אלא גם גורמת לו להיקשר אל המותג. אפשר בוודאי להדגים זאת על מעריצי אייפון מושבעים אל מול מעריצי אנדרואיד.
אותה היקשרות רגשית שזה עתה תיארנו, יכולה להזיק את פעילותם של עסקים, ולהפוך אותם משחקנים בזירה מקומית קטנה לכדי שחקנים בכל הארץ, ואם נדבר על כך בסקלות גדולות הרבה יותר, אז הרי שגם מסביב לעולם.
האתגר שבמיתוג
תקציב, ולא מעט.
מיתוג הוא תהליך מתמשך, הוא לא רק נשען על גרפיקה טובה או קריאייטיב טוב, אלא על אסטרטגיה ארוכת טווח, כזו שתיצור קשר עמוק בין המוצר או השירות לבין בית העסק המספק אותם.
צריך לדעת כיצד לתרגם היבטים תודעתיים לתכנית פעולה הלכה למעשה, וישנן חברות שלמות שכל עולמן הוא גיבוש אסטרטגיית שיווק לצורכי מיתוג.
כיצד מתנה פרסומית תוכל לסייע?
לא כל בית עסק יסכים או ירצה להידרש עכשיו למלאכת מחשבת של שיווק ומיתוג.
ומוטב לעשות גם צעדים קטנים אך שמשפיעים בגדול, מאשר לא לעשות דבר.
מתנות פרסומיות עונות בדיוק על כך, והן מאפשרות מיתוג איכותי בתקציב מינימלי.
אלו יכולות להיות כוסות ממותגות, אלו יכולות להיות עטים מהודרות, או אפילו מתנות גאדג’טים מדליקות אך כאלו שמותג בית העסק מתנוסס עליהן בגאון.
למי נעניק את המתנות?
ישנם כמה קהלים להם נוכל להעניק את המתנה
1. צוות העובדים והעובדות
בתור מתנה חג לעובדים, או בתור מתנה לעובד או עובדת לכבוד יום ההולדת או לעובדים מצטיינים.
נכון, מדובר באנשים שכבר מכירים את בית העסק, והם חלק ממנו, אולם יש להם חברים ויש להם מכרים.
וודאי שאם הם ישתמשו בחפצים הללו עם המותג, הרי שהם ישדרו יוקרה מסוימת, מיתוג מסוים. תחושה זו תעבור גם אל האנשים עמם הם מעבירים את היום יום.
3. ספקים
מתנות לספקים אף הן נוגעות לקהל שקרוב אלינו, אך יש בהן כדי לשדר יוקרה ולהשיג את אותה המטרה בדיוק כמו עם צוות העובדים.
הספקים שלנו נמצאים בקשרים עסקיים עם עוד עסקים רבים נוספים.
שימוש בכלי מסוים שקנינו עבורם ושהלוגו שלנו מתנוסס ומייצג אותנו נאמנה, יכול להשיג את המטרה ו’להפיץ את הבשורה’.
3. מתנות לקהלים חדשים
מתנה פרסומית יכולה להשתלב גם באסטרטגיה מעט יותר רחבה.
נניח מתנה בכנס למשתתפים השונים. נניח אם בית העסק עורך כנס שעוסק בנושא מקצועי מסוים ומזמין קהלים שונים ביניהם צורכי שירות שהיו מעוניינים לצרוך את המידע החדש.
ניתן גם לצאת במבצע מסוים ברשתות החברתיות ולהגריל זוכים שיקבלו מתנה מטעם בית העסק יחד עם הלוגו שמתנוסס אחר גאון. דרך נפלאה ליצור אינטראקציה ועניין עם קהלים חדשים, וכן לקצור את הפירות המיתוגיים בין אם הלקוחות הפוטנציאליים זכו או לא.
איך בוחרים מתנה פרסומית?
הבחירה במוצרי קדמ יכולה בהחלט להתברר כמלאכת מחשבת לא מועטה כלל.
טיפ חשוב: זוהי לא מידת ההשקעה, כמו עצם קבלת המתנה.
הנוסחה היא כזו: אנשים אוהבים מתנות 🙂 באמת. והם ישמחו לקבל מתנה גם אם היא תהיה קטנה וצנועה.
רבים גם מביעים עניין בעצם העובדה שהמתנה ממותגת, שכן יש בה דבר מה שמבדיל אותה מן היתר.
אנחנו בצוות אורו טריידינג, עובדים עם מגוון רחב של לקוחות עסקיים, ושמחים לייעץ בבחירת מתנות פרסומיות שישיגו במדויק את המטרה, ובהתאמה לתקציב המיועד.